Останнім часом
реанімувалась тема про повернення ОРДЛО під контроль України і можливість
повертатися переселенцям до міст колишнього проживання. Ну, не я сказав, про
неможливість зайти в одну і ту саму воду. Просто повернутися до того, що було,
вже неможливо. На цю тему є деякі питання, про вирішення яких немає сталої
думки і вони потребують дискусії. Тому – в розрізі дискусії.
Кордони
територій
Ми маємо під українським контролем
більшість території Луганської і Донецької областей. І маємо нові обласні
центри із відповідною інфраструктурою – Сєвєродонецьк і Краматорськ. Виходячи з
того, що ситуація щодо відновлення контролю над ОРДЛ невизначена, треба її
визначити. А саме – де-юре встановити Сєвєродонецьку і
Краматорсько-Маріупольську області. В разі відновлення контролю над територіями
ОРДЛО, більше не змішувати ці території, а відновити на окупованих територіях
окремі Луганську і Донецьку області. Розділити східні області треба було вже
давно заради державної безпеки. Про необхідність такого поділу я писав ще в
2007р. в статті «Розділяй та владарюй! або – як
розколоти Донбас?» і кордони поділу в 2014 році відбулися саме так, як я
і пропонував в 2007р. http://maidan.org.ua/static/mai/1174902458.html
Кадри
Коли відновлювалися
облдержадміністрації в Сєвєродонецьку і Краматорську в серпні2014р. була чудова
нагода набрати нові кадри, вже ж було видно - хто є хто. Ні! І Москаль і
Кіхтенко визвали старий кадровий склад з Луганська і Донецька і стали з ними
будувати нову Україну. Це варто осмислити: конкурсний відбір на посади не було
реалізовано, хоча це передбачено законодавством, а було запрошено до співпраці
той штат працівників обласної влади, при участі яких відбувся сепаратний
механізм. Я б назвав би це кадровою диверсією. А як треба було? Треба було
провести широкий конкурс, а в конкурсну комісію запросити відомих керівників
громадських організацій,опозиційних до старої влади, які діяли на Луганщині та
Донеччині багато років. Така конкурсна комісія не передбачена законодавством
прямо, але є рекомендації і обґрунтувати її скликання можливо.
Також брати участь у
місцевих виборах мало би бути заборонено всім учасникам влади до 2014р.
Громадянство
на територіях ОРДЛО
Після тієї вакханалії
сепаратизму і колабораціонізму з окупантами не можливо заплющити очі на недопустимість
автоматичної наявності українського громадянства у жителів ОРДЛО. Ну як може
мати громадянство України істота, яка до хрипоти волала «Ро-сі-я! Пу-тін!»? Не
може така істота мати громадянство України! А брати участь у виборах за
українським законодавством в ОРДЛО мають саме громадяни України. Як же
відділити істот від громадян? Треба провести процедуру фільтрації всього
населення ОРДЛО через спеціальні комісії про підтвердження громадянства. Це
легше ніж здається. Як варіант: позбавляються громадянства апріорі всі мешканці
ОРДЛО і далі, за власним бажанням, вони приходять на комісію за підтвердженням
громадянства і отриманням відмітки в паспорт, де проходять перевірку на
лояльність Україні. Заразом здають тести з набуття права голосу і знання
української мови. Ті хто не прийде за громадянством, або не отримають
підтвердження громадянства, вважаються такими, що мають вид на проживання і не
мають права голосу. Я і моя родина не бачимо проблем в тому, що б пройти
процедуру підтвердження українського громадянства.
Мова,
як індикатор ідентичності громадянства
Російська мова – це головний
виклик для України. Головніший за сепаратизм і російські війська. І почати
застосовувати державну мову, як важіль державної безпеки, якраз треба зі Сходу.
В законодавстві все передбачено, тільки не виконується: кадровий склад органів
влади має забезпечити функціонування державної мови в установах, користуєшся
російською – законна підстава про невідповідність посаді. Так само і з
педагогічним складом навчальних закладів.
В органах влади і
навчальних закладах забезпечити українську мову - це зберегти в майбутньому
тисячі життів українських громадян. Ну і вище я вже загадував про тест з
української мови для отримання громадянства.
Немає коментарів:
Дописати коментар